2010-08-24

Questions!!



Elzana sa...
Hej..skulle inte du kunna berätta lite mer om dig själv? vad arbetar du med? hur kommer det sig att du flyttade till ch? hur gammal är du? jag kommer själv förhoppningsvis att flytta till Luzern inom ett år så det är mycket jag undrar...haha btw.bra blogg :)     Oj det här var otroligt roligt! Ok, let´s start, jag flyttade från Härnösand, dvs Norrland, från min underbara familj som består av 5 systrar ( 3 yngre, 2 äldre) och of course pappa Johan och mamma Lili. Även deras underbara partner och familjer ,(de är skilda sedan jag var 6 år) för lite drygt 4,5 år sedan. Då hamnade jag i en svensk/schweizisk familj som au pair för 3 barn och en hund i Basel, skulle nog säga att jag tog mer hand om hunden än barnen, de var rätt så stora så att...Anyway, var där i 8 månader, sedan hem en liten sväng och tillbaka till Basel för att än en gång vara au pair. Hamnade nu i världens härligaste familj! Svenskt ungt par med en fantastisk tös som jag fick ta hand om i nästa hela 2 år. Efter det kände jag att det var dags att jobba "på riktigt" så fick ett jobb i Stans utanför Luzern, för ett svenskt företag som sålde evenemang till företag i Sverige...det gick inte så bra för det bolaget så då började jag på mitt nuvarande jobb, som PA för den herre som äger bolaget. Hemskt roligt, hemskt stressigt ibland, men god damn vad jag lär mig! (jag har då den bästa mentorn, dvs Mr Boss) Vi jobbar med Företagsrekonstruktioner, b la ska jag säga, men det är våran main-business. Fyller fantastiska 25 år i november, den sjunde för att vara exakt. Jag trivs fantastisk bra här i ch-land! Och Elzana, lycka till med flytten och allt! Ska du jobba eller plugga, eller vad är det för  äventyr som väntar dig? Tack för att du gillar min blogg, made my day honey!

1 comment:

  1. Halloj Jag ar just inflyttad i Zurich men funderar pa att flytta till luzern!! kan jag fraga vad event byran hette? den i stans!
    otroligt tacksam for svar!
    markus@makaiphoto.se

    ReplyDelete